Начало Сфера От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт
1216
България

От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт

От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт.Разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци.

| 16 Май 2025, 18:33 ч.
От
От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт
Снимка © Милена Стойкова / БТА

От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт. Разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци. Това посочват от "Спаси София" в позиция, изпратена до медиите. 

Варненският апелативен съд увеличи наказанието на подсъдим за убийство от 10

"Договорът на "Булгаргаз" с "Боташ“ за доставка на природен газ е или н

Министър-председателят Росен Желязков участва в Шестата среща на Европейската

Общинският съвет в Сливен прие на редовната си сесия нова Наредба за стипенди

Пловдивският апелативен съд отложи разглеждането на делото за отстраняването

От партията предлагат план от пет точки, включващ увеличения на заплатите на най-дефицитните позиции, закупуване на нови превозни средства (автобуси, тролейбуси и трамваи), повече средства в бюджета за ремонти на трамвайната мрежа и обособяване на бус ленти и коридори за градския транспорт, реформа на транспортните дружества и последващото им сливане в един градски оператор, както и реформа на паркирането, финансираща градския транспорт и строителство на паркинги. 

Общинският съветник от "Спаси София" Андрей Зографски посочи, че длъжностите с най-много непопълнени позиции в системата на транспорта са водачите и механиците. Именно към тях трябва да са насочени увеличенията на доходите, за да може да се попълнят незаетите места приоритетно и да се намали натискът към тези, които още не са напуснали, заяви зам.-председателят на комисията по транспорт.

Според "Спаси София" инвестициите в скоростни коридори за градския транспорт също са част от мерките за по-добри условия на труд и трябва да залегнат в преработен Бюджет 2025. “Погледнете го през очите на един водач в градския транспорт. Хване те задръстването, закъсняваш, глобяват те. Сякаш ти си виновен, че в града няма достатъчно бус ленти или ограничени трамвайни трасета. Ако в София се изградят повече коридори за градския транспорт, шофьорите ще са по-спокойни, а пътниците – по-доволни”, посочва Зографски.

Друга стъпка в предложението на "Спаси София" е реформа на транспортните дружества, като първата цел е да се повиши ефективността им, а след това обединяването им в единен градски оператор. Последната посочена от "Спаси София" мярка е пространна реформа на паркирането. Вместо парите от зоните да потъват в касата на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), имаме готовност да предложим как те да се инвестират в градския транспорт, строителство на паркинги в кварталите и ремонт на тротоарите, разяснява Борис Бонев.

“Този план е изработен от "Спаси София" и е представен на Васил Терзиев преди повече от шест месеца”, се твърди в позицията на партията. “Вече никой няма лукса да бяга от отговорност – време е да се запретнат ръкави и да се отстоят трудните, на пръв поглед непопулярни, но крайно необходими мерки”, посочва Бонев. Според "Спаси София" само от кмета зависи дали отново ще извади пари „на калпак“ или ще се ангажира с ясен план за действие и допълват, че те никога не са бягали от битки. “Няма да избягаме и сега”, завършва позицията. 

Областните управители от Югозападна България ще обединят усилията си за разви

Партия "Морал, единство, чест" (МЕЧ) е категорично за провеждане на референду

Жребий за финансиране на две двойки за инвитро процедури със средства от благ

Председателят на "Спаси София" Борис Бонев отправи конкретно предложение към лидера на ГЕРБ Бойко Борисов да внесе в Народното събрание законопроект, с който държавата да поеме разходите за охрана на софийското метро. Това ще позволи на Столична община да спести близо 30 милиона лева годишно, които в момента отиват за финансиране на дейност, попадаща в правомощията на Министерството на вътрешните работи.

Наземният транспорт в София продължава да е в стачка и днес, метрото се движи по-често, с намалени интервали и с повече мотриси. Протестът на служителите в наземния градски транспорт в столицата започна в сряда под наслов „Достоен труд – достойно заплащане! Без транспорт няма икономика“. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Запазването на българския лев бе обсъдено на публична дискусия в НДК
Публична дискусия "Как да спасим лева" се проведе в зала 1 на Националния дворец на културата (НДК). Събитието беше организирано от Форум „Факла“.  Събралите се ту ...
Общинският съвет в Каспичан гласува бюджета на общината за 2025 г.
Общинският съвет в Каспичан гласува бюджета на общината за 2025 г. на извънредно заседание. Общата рамка на бюджета на общината е в размер на над 15 320 224 лв., посочи кметът на о ...
България продължава да подкрепя усилията на Украйна за установяването на справедлив и траен мир, каза премиерът Желязков на президента Зеленски
България продължава да подкрепя усилията на Украйна за установяването на справедлив и траен мир. Това заяви министър-председателят Росен Желязков по време на срещата си с украински ...
Около 120 хиляди лева са отпуснати за ремонта на Диагностично-консултативния център в Сливен
Обновяването на общинския Диагностично-консултативен център (ДКЦ-1) в Сливен продължава и тази година, съобщиха от лечебното заведение. Завършен е ремонтът на четвъртия етаж, къдет ...
Видинският окръжен съд остави в ареста единия обвиняем за убийството на млад мъж от град Кула
С определение от 10 май Окръжен съд – Видин взе мярка за неотклонение „задържане под стража“ по отношение на В.В.К, обвинен в извършване на убийство на млад мъж о ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов
Във времена, в които държавата не разполага със средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да потърсим алтернативни начини за финансиране, по които да се изградят мечтаните ...
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен, каза носителят за 2024 г. проф. Ивайло Мирчев
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен. Захарий Зограф е първият светски художник в България след възрожденската епоха, който внася свет ...
С концерт с участието на Теодосий Спасов бе открит официално летният сезон във Варна
С концерт спектакъл с участието на Теодосий Спасов тази вечер бе открит официално летният сезон във Варна. Празникът, организиран от Общината в крайморския град, премина под мотото ...
Институциите трябва да чуват младежите, каза председателят на Национален младежки форум Атанас Радев
Институциите трябва да се научим да чуваме младите хора, да работим съвместно, да ги включваме реално в управлението. Това каза председателят на Национален младежки форум (НМФ) Ат ...
Запазването на българския лев бе обсъдено на публична дискусия в НДК
Публична дискусия "Как да спасим лева" се проведе в зала 1 на Националния дворец на културата (НДК). Събитието беше организирано от Форум „Факла“.  Събралите се ту ...
Тикер в 03:05 ч.
Във времена, в които държавата не разполага със средства за големи инфраструктур ...
Начало Сфера
1216
България

От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт

От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт.Разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци.

| 16 Май 2025, 18:33 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
От
От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт
Снимка © Милена Стойкова / БТА

От "Спаси София" предлагат план от пет точки за подобряване на кризата в градския транспорт. Разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци. Това посочват от "Спаси София" в позиция, изпратена до медиите. 

От партията предлагат план от пет точки, включващ увеличения на заплатите на най-дефицитните позиции, закупуване на нови превозни средства (автобуси, тролейбуси и трамваи), повече средства в бюджета за ремонти на трамвайната мрежа и обособяване на бус ленти и коридори за градския транспорт, реформа на транспортните дружества и последващото им сливане в един градски оператор, както и реформа на паркирането, финансираща градския транспорт и строителство на паркинги. 

Общинският съветник от "Спаси София" Андрей Зографски посочи, че длъжностите с най-много непопълнени позиции в системата на транспорта са водачите и механиците. Именно към тях трябва да са насочени увеличенията на доходите, за да може да се попълнят незаетите места приоритетно и да се намали натискът към тези, които още не са напуснали, заяви зам.-председателят на комисията по транспорт.

Според "Спаси София" инвестициите в скоростни коридори за градския транспорт също са част от мерките за по-добри условия на труд и трябва да залегнат в преработен Бюджет 2025. “Погледнете го през очите на един водач в градския транспорт. Хване те задръстването, закъсняваш, глобяват те. Сякаш ти си виновен, че в града няма достатъчно бус ленти или ограничени трамвайни трасета. Ако в София се изградят повече коридори за градския транспорт, шофьорите ще са по-спокойни, а пътниците – по-доволни”, посочва Зографски.

Друга стъпка в предложението на "Спаси София" е реформа на транспортните дружества, като първата цел е да се повиши ефективността им, а след това обединяването им в единен градски оператор. Последната посочена от "Спаси София" мярка е пространна реформа на паркирането. Вместо парите от зоните да потъват в касата на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), имаме готовност да предложим как те да се инвестират в градския транспорт, строителство на паркинги в кварталите и ремонт на тротоарите, разяснява Борис Бонев.

“Този план е изработен от "Спаси София" и е представен на Васил Терзиев преди повече от шест месеца”, се твърди в позицията на партията. “Вече никой няма лукса да бяга от отговорност – време е да се запретнат ръкави и да се отстоят трудните, на пръв поглед непопулярни, но крайно необходими мерки”, посочва Бонев. Според "Спаси София" само от кмета зависи дали отново ще извади пари „на калпак“ или ще се ангажира с ясен план за действие и допълват, че те никога не са бягали от битки. “Няма да избягаме и сега”, завършва позицията. 

Председателят на "Спаси София" Борис Бонев отправи конкретно предложение към лидера на ГЕРБ Бойко Борисов да внесе в Народното събрание законопроект, с който държавата да поеме разходите за охрана на софийското метро. Това ще позволи на Столична община да спести близо 30 милиона лева годишно, които в момента отиват за финансиране на дейност, попадаща в правомощията на Министерството на вътрешните работи.

Наземният транспорт в София продължава да е в стачка и днес, метрото се движи по-често, с намалени интервали и с повече мотриси. Протестът на служителите в наземния градски транспорт в столицата започна в сряда под наслов „Достоен труд – достойно заплащане! Без транспорт няма икономика“. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Запазването на българския лев бе обсъдено на публична дискусия в НДК
Общинският съвет в Каспичан гласува бюджета на общината за 2025 г.
България продължава да подкрепя усилията на Украйна за установяването на справедлив и траен мир, каза премиерът Желязков на президента Зеленски
Около 120 хиляди лева са отпуснати за ремонта на Диагностично-консултативния център в Сливен
Видинският окръжен съд остави в ареста единия обвиняем за убийството на млад мъж от град Кула
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
В детайли
Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов
В детайли
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен, каза носителят за 2024 г. проф. Ивайло Мирчев
Сфера
С концерт с участието на Теодосий Спасов бе открит официално летният сезон във Варна
В детайли
Институциите трябва да чуват младежите, каза председателят на Национален младежки форум Атанас Радев
Контекст
Запазването на българския лев бе обсъдено на публична дискусия в НДК
В детайли
Няма как да подкрепим бюджет, лишен от амбиция и неотговарящ на очакванията на гражданите, заявиха общинските съветници от ГЕРБ-СДС в Ловеч
Сфера
Мъж на 45 години, участвал в организирана престъпна група, е обвинен за разпространение на наркотици в Радомир
В детайли
С изложба музеят в Разград чества три важни годишнини, свързани с будителите Станка и Никола Икономови
На преден план
От МВнР връчиха протестна нота на посланика на Република Северна Македония заради поругаване на български национални символи
Основна линия
Делегация, водена от премиера Росен Желязков, ще присъства на инаугурацията на папа Лъв XIV на 18 май
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.